"TEMAN" bukan bermaksud rakan, sahabat atau kawan tetapi ia adalah ganti nama diri seperti saya, aku atau hamba. Penggunaannya kerana "Teman" boleh dijadikan rakan, sahabat atau kawan untuk anda semua.

Friday, November 7, 2008

Teman dan Bini Tukang Kasut

Teman : Akak...kasut saya dah siap?

Bini Tukang Kasut (BTK) : Kasut yang macam mana?

Teman : Kasut macam kasut sukan tu...

BTK : Macam kasut but tu ye....

Teman : A'ah....

BTK : Dah siap...tapi dekat abang la...dia tak sampai lagi...

Teman : Aduih....Lama ke lagi kak....

BTK : Biasa kalo waktu camni dia dah sampai dah.....

Terdiam.....Bosan la plak....

Teman : Akak tinggal mana?

BTK : Kg. Melayu....belakang Megoplex tu....

Teman : Akak orang mana?

BTK : Indonesia....Medan...tapi orang Melayu...

Teman : Woooo......(dah tak tau nak tanya aper)

Toooot....Toooottt...Tooot...

BTK : Kamu asik mintak duit je......Itu hari dah bagi...Ini mahu lagi....Gaji kamu buat aper....Nanti la bulan 12.....Kamu ingat mak kamu cop duit ke.....

Teman : Abang tepon ke?? ( saje jer walau aku tau anak dia)

BTK : Anak.....asik mintak duit aje.....Dulu kerja disini...Tak betah....asik pergi Megoplex tukar telefon.....Sekarang di Kuala Lumpur....mintak duit katanya nak baiki motor...

Teman : (Senyum)

BTK : Haaaa...tu abang dah sampai....

Selepas mencari di dalam beg....Kasut teman di keluarkan...

Teman : Baper Kak?

BTK : Ari tu abang kata berapa?

Teman : Ntah...lupa pulak...

Tukang Kasut : 18 Ringgit...

Ceshhhh..penat aku ngorat akak ni....Alih² harga sama jer macam dia cakap ari tu....
Rabak 18 hengget nak pergi Cameron Highland punyer pasal....

P/S : Duit dah abis kat kasut.....maka takder la Milo Ais ekkk.....Boleh???

2 dah post, Teman tak larang nak cakap:

Anonymous said...

mane leh x update..rugiii ooo..peluang nie..leh jd seri..hakhakhak..*gelak senget2 muka*

Teman said...

untuk :

saya lah juara ->

eksen la plak.....cet!